Tuesday, October 22, 2013

A new translation of "Crazy woman's song" 気違い女の唄

Crazy woman's song — for Fubuki Koshiji

II Piano

Sound softly, piano
Sound gently, piano
Piano, piano, pianissimo
Don't ruin my memories

Sound softly, piano
Sound gently, piano
Piano, piano, pianissimo
My sweetheart left me

Don't make a sound, piano
Don't make a sound, piano
Piano, piano, pianissimo
I can't find my own heart
I can't find my own heart

—Shuntaro Tanikawa
(Translated by Naoko Ishikura Smith)

気違い女の唄 — 越路吹雪さんのために

II ピアノ
そうっと鳴ってピアノ
やさしく鳴ってピアノ
ピアノ ピアノ ピアニシモ
私の思い出こわさないで

そうっと鳴ってピアノ
やさしく鳴ってピアノ
ピアノ ピアノ ピアニシモ
私の恋人私を捨てた

もう鳴らないでピアノ
もう鳴らないでピアノ
ピアノ ピアノ ピアニシモ
私の心がみつからない
私の心がみつからない

—谷川俊太郎 詩選集2 『由利の歌』より 1977


No comments:

Post a Comment